Oficiálna web stránka InfoLib
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Profesia knihovník

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na  Funkčné odkazy; Pätičku stránky.


Profesia knihovník


Základné vlastnosti, schopnostizručnosti, ktoré sa vyžadujú od knižničného personálu, môžeme zhrnúť do týchto bodov:

  • schopnosť pozitívne komunikovať s ľuďmi
  • schopnosť porozumieť potrebám zákazníkov
  • schopnosť spolupracovať s jednotlivcami a so skupinami v komunite
  • porozumenie pre kultúrnu rozmanitosť a jej znalosť
  • znalosť dokumentov, ktoré tvoria knižničný fond a ich sprístupňovania
  • chápanie princípu verejnej služby
  • schopnosť spolupracovať pri poskytovaní efektívnych knižničných služieb
  • organizačné schopnosti a flexibilita pri identifikovaní a zavádzaní zmien
  • schopnosť pracovať v tíme a schopnosť viesť tím
  • predstavivosť, predvídavosť a otvorenosť pre nové nápady a nové prístupy v praxi
  • pripravenosť na zmeny metód práce v nových podmienkach
  • znalosť informačných a komunikačných technológií a trendov ich vývoja


Povinnosti knižničného personálu

  • Prevádzka knižnice by mala byť výsledkom práce celého kolektívu, ktorého členovia udržiavajú úzke pracovné vzťahy. Je však dôležité, aby pracovníci knižnice vykonávali primárne tie úlohy, ktoré zodpovedajú ich schopnostiam a kvalifikácii. Každý pracovník má dostať pri nástupe do zamestnania písomnú pracovnú zmluvu, v ktorej sú presne vymedzené jeho povinnosti a zodpovednosti. Náplň práce by sa nemala meniť bez konzultácie s príslušným pracovníkom.

Zdroj: Smernica IFLA pre služby verejných knižníc z roku 2010


Sprievodcovia kompetenciami knihovníkov:

 

 

 


Hlavné menu

Informácie pre

Trendy v oblastiach

Prečítajte si

Anketa

Info mailom

Napíšte Vašu e-mailovú adresu a budete dostávať pravidelné správy z InfoLib.


Funkčné odkazy


Naši partneri