Spät
Marketing knižnično-informačných služieb
Knižnice by mali propagovať svoje služby poskytované pre verejnosť, a tak zabezpečiť informovanosť ľudí o knižnično-informačných službách, ktoré môžu uspokojiť ich knižničné a informačné potreby. Plán marketingu a propagácie by mal zahŕňať tieto prvky:
- aktívne využívanie tlačených, elektronických a komunikačných médií
- prezentácie a výstavy
- zreteľné vnútorné a vonkajšie označenie
- pravidelné vydávanie publikácií a zostavovanie prehľadových informačných materiálov a letákov
- kampane na podporu čítania a zvyšovania gramotnosti
- organizovanie kampaní na uspokojovanie potrieb ľudí s telesným a zmyslovým postihnutím
- knižné veľtrhy
- webové stránky knižnice
- odkazy na príbuzné webové stránky a portály a naopak, odkazy z nich na webové stránky knižnice
- zakladanie skupín a spoločnosti priateľov knižnice
- každoročné organizovanie Týždňa knižníc a iných kolektívnych propagačných aktivít
- oslavy výročí knižnice a vyhlasovanie rokov s vybranou tematikou
- uvádzanie knižnice v telefónnych zoznamoch a v iných verejných adresároch
- fundraisingové aktivity a kampane na získavanie finančných prostriedkov
- aktivity zamerané na presadzovanie záujmov knižnice formou prejavov na verejnosti a nadväzovanie kontaktov s miestnymi komunitnými skupinami
- vydávanie špeciálnych publikácií knižnice (napr. o jej histórii alebo o histórii miestnej komunity)
Zdroj: Služby verejných knižníc. Smernica IFLA/UNESCO pre rozvoj
Odporúčame:
Sem vložte text
Zaujímavé články: