Pokus sa uskutoční 31. mája 2011
od 9.00 – 15.00 hod. pokus o prekonanie rekordu v Najpočetnejšom detskom čitateľskom maratóne
od 16.00 hod. beseda s odborníkmi a tlačová konferencia pre médiá a vyhlásenie výsledkov.
Kde: knižnice na Slovensku, školské knižnice a iné vhodné priestory určené k tomuto podujatiu / napr. kultúrny dom, miestny úrad a pod./.
Organizátor: Linka detskej istoty pri SV pre UNICEF
Prihláška (návratka) a ostatné materiály – na stiahnutie:
Návratku (prihlášku) a ďalší materiál pre 4. ročník „Čítajme si“ nájdete aj na stránke http://www.unicef.sk/sk/ldi/citajme-2011
Zaslanie vyplnenej návratky do 30. 4. 2011.
Koordinátor: Privrelová Eva 0903 254 999, Mgr.Gabriela Krupčíková tel.: 0918 914 699.
O projekte "Čítajme si"
Deti sa pokúsia prekonať svoj rekord v najpočetnejšom detskom čitateľskom maratóne
Linka detskej istoty pri SV pre UNICEF pripravuje dña 31. 5. 2011 štvrtý ročník projektu „ČÍTAJME SI“, v rámci ktorého sa deti pokúsia o prekonanie minuloročných rekordov v Najpočetnejšom detskom čitateľskom maratóne.
Deti sa niekoľkohodinovým čitateľským maratónom pokúsia prekonať minuloročné rekordy zapísané v Slovenskej knihe rekordov. V júni 2008 sa do Detského čitateľského maratónu LDI zapojilo 2912 detí v 27 knižniciach Slovenska, v r.2009 10 798 detí v 95 knižniciach a školských knižniciach a v r. 2010 to už bolo 21 234 detí zo 14O mestských, miestnych a školských knižníc na Slovensku.
Linka detskej istoty a zapojené knižnice chcú aj tento rok spojiť deti Slovenska pri čítaní kníh a dúfajú, že štvrtý ročník pritiahne omnoho viac malých čitateľov a vznikne znovu nový rekord v Najpočetnejšom detskom čitateľskom maratóne na Slovensku.
Projekt ČÍTAJME Si však nie je len o lámaní rekordov. Jeho cieľom je predovšetkým pritiahnuť deti ku knihe, pretože ako hovorí odborná garantka Linky detskej istoty Katarína Trlicová: „Čítanie vytvára pre dieťa intimitu, kedy je samo s hrdinami knihy a nikto neovplyvňuje jeho prežívanie. Zároveň rozvíja detskú fantáziu, predstavivosť a zlepšuje celý jeho verbálny prejav. U dieťaťa, ktoré veľa číta je predpoklad, že sa dokáže ľahšie vyjadrovať, lepšie reprodukuje a je komunikatívne na vyššej úrovni.“