Dátum: 11.12.2016
  • Tlačiť stránku
  • Archívny InfoLib
  •  
  •  
  • rss

Spät

Marketing knižnično-informačných služieb


Knižnice by mali propagovať svoje služby poskytované pre verejnosť, a tak zabezpečiť informovanosť ľudí o knižnično-informačných službách, ktoré môžu uspokojiť ich knižničné a informačné potreby. Plán marketingu a propagácie by mal zahŕňať tieto prvky:

  • aktívne využívanie tlačených, elektronických a komunikačných médií
  • prezentácie a výstavy
  • zreteľné vnútorné a vonkajšie označenie
  • pravidelné vydávanie publikácií a zostavovanie prehľadových informačných materiálov a letákov
  • kampane na podporu čítania a zvyšovania gramotnosti
  • organizovanie kampaní na uspokojovanie potrieb ľudí s telesným a zmyslovým postihnutím
  • knižné veľtrhy
  • webové stránky knižnice
  • odkazy na príbuzné webové stránky a portály a naopak, odkazy z nich na webové stránky knižnice
  • zakladanie skupín a spoločnosti priateľov knižnice
  • každoročné organizovanie Týždňa knižníc a iných kolektívnych propagačných aktivít
  • oslavy výročí knižnice a vyhlasovanie rokov s vybranou tematikou
  • uvádzanie knižnice v telefónnych zoznamoch a v iných verejných adresároch
  • fundraisingové aktivity a kampane na získavanie finančných prostriedkov
  • aktivity zamerané na presadzovanie záujmov knižnice formou prejavov na verejnosti a nadväzovanie kontaktov s miestnymi komunitnými skupinami
  • vydávanie špeciálnych publikácií knižnice (napr. o jej histórii alebo o histórii miestnej komunity)

Zdroj: Služby verejných knižníc. Smernica IFLA/UNESCO pre rozvoj.

Odporúčame:


Zaujímavé články:

 

Informácie pre

Trendy v oblastiach

Prečítajte si

Anketa

Info mailom

Napíšte Vašu e-mailovú adresu a budete dostávať pravidelné správy z InfoLib.

Spät

Naši partneri